بالا بردن سطح کیفیت فنی در Google Play


ارسال شده توسط Lauren Mytton، مدیر محصول گروه، Google Play

کیفیت برنامه اساس هر کاری است که ما در Google Play انجام می دهیم. کاربران اندروید انتظار تجربه‌ای عالی از برنامه‌ها و بازی‌هایی که دانلود می‌کنند دارند، بنابراین ما ،اوین با کیفیت بالاتر را در Play Store بیشتر نمایان می‌کنیم و همچنین کاربران را از موارد با کیفیت پایین‌تر دور می‌کنیم. برخی از برنامه‌ها و بازی‌هایی که با نوار کیفیت ما مطابقت ندارند، از سطوح کشف برجسته مانند توصیه‌ها حذف می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هشداری را در فهرست فروشگاه خود نمایش دهند تا انتظارات کاربر من، را تنظیم کنند.

یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش کیفیت اپلیکیشن و جذب کاربران بیشتر، تمرکز بر کیفیت فنی است. در این پست توضیح خواهیم داد که چگونه Google Play تعریف خود از کیفیت فنی را برای هماهنگی بیشتر با تجربه کاربر تغییر می‌دهد و ویژگی‌های جدیدی را در Android vitals معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کند مسائل یا فرصت‌های فنی را نظارت کرده و در مورد آنها عمل کنید.

حیاتی اندروید مقصد اصلی شما برای نظارت بر کیفیت فنی در Google Play است، از جمله معیارهای ثبات و عملکرد در میدان. مهم‌ترین معیارها، کلیدهای حیاتی نامیده می‌شوند و بر روی دید برنامه شما در Google Play تأثیر می‌گذارند.

در حال حرکت رو به جلو، ما معیارهای اصلی موجود را با معیارهای جدید و متمرکز بر کاربر جایگزین می کنیم. ما معتقدیم این معیارها انعکاس بهتری از تجربه کاربر است و ارتباط قوی‌تری با حذف نصب مشاهده کرده‌ایم.

نرخ ،ابی درک شده توسط کاربر New Core Vitals درصد کاربران فعال روزانه که حداقل یک ،ابی را تجربه کرده‌اند که احتمالاً قابل توجه بوده است (مثلاً در پیش‌زمینه) نرخ ANR درک شده توسط کاربر درصد کاربران فعال روزانه که حداقل یک ANR را تجربه کرده‌اند. که احتمالاً قابل توجه بوده است (مثلاً پس از ورودی کاربر)

[CONTINUED] آستانه رفتار بد کلی

برای بهبود کیفیت در کل، به اجرای یک آستانه کلی رفتار بد ادامه خواهیم داد. آستانه کلی از معیارهای جدید استفاده می کند، اما بدون تغییر باقی می ماند 1.09٪ برای نرخ ،ابی درک شده توسط کاربر، و 0.47٪ برای نرخ ANR درک شده توسط کاربر. برای به حدا،ر رساندن دیده شدن ،وان خود در Google Play، مهم است که زیر این آستانه ها بم،د.

[NEW] نوار کیفیت در هر مدل گوشی

کیفیت فنی می تواند در دستگاه ها متفاوت باشد. به ،وان مثال، یک برنامه می تواند در یک مدل گوشی پایدار و روان باشد، اما در مدل دیگر نه. برای توضیح این موضوع، آستانه رفتار بد جدیدی را معرفی می‌کنیم که در هر مدل گوشی (مثلاً Pixel 6) ارزیابی می‌شود. در زمان راه اندازی، این آستانه روی تنظیم می شود 8% هم برای نرخ ،ابی درک شده توسط کاربر و هم برای نرخ ANR درک شده توسط کاربر.

نوار کیفیت برنامه GOOGLE PLAY

برای به حدا،ر رساندن دید در Google Play، برنامه خود را زیر این آستانه ها نگه دارید.

هسته حیاتی به طور کلی (در همه دستگاه ها) هر مدل گوشی
نرخ ،ابی درک شده توسط کاربر 1.09٪ 8%
نرخ ANR درک شده توسط کاربر 0.47٪ 8%

اگر ،وان شما از آستانه رفتار بد دستگاه در هر هسته حیاتی برای یک مدل تلفن خاص فراتر رود، ممکن است Google Play دید ،وان شما را برای کاربران آن مدل تلفن کاهش دهد. به ،وان مثال، ممکن است ،وان را از برخی سطوح کشف حذف کنیم، و در برخی موارد، هشداری را در فهرست فروشگاه شما نشان می دهیم تا به کاربران نشان دهیم ممکن است برنامه شما به درستی در تلفن آنها کار نکند. Play Store از 30 نوامبر 2022 اخطارهای فهرست فروشگاه را اعمال خواهد کرد.

تصویری از صفحه گوشی که هشدار فهرست فروشگاهی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه برنامه نشان‌داده‌شده، Soccer Winner 2021، ممکن است بر اساس داده‌های اخیر دستگاه‌های مشابه، به درستی روی دستگاه کار نکند.
از 30 نوامبر 2022، اگر ،و، دارای نرخ ،ابی درک شده توسط کاربر یا نرخ ANR درک شده توسط کاربر بالاتر از 8 درصد باشد، کاربران ممکن است هشدار فهرست فروشگاهی را ببینند. توجه داشته باشید که متن هشدار ممکن است تغییر کند.

2. ابزارهای جدید برای کمک به نظارت و اقدام در مورد مسائل فنی

برای کمک به شما در رعایت این دستورالعمل‌های کیفیت جدید، تعدادی ویژگی جدید را در Android vitals راه‌اندازی کرده‌ایم تا نظارت و اقدام در مورد هر مشکلی را آسان‌تر کنیم.

معیارهای ،ابی و نرخ ANR جدید درک شده توسط کاربر را در Play Console یا با استفاده از API نظارت کنید

معیارهای جدید در Play Console در Android vitals و همچنین در موجود است Play Developer Reporting API. معیارهای موجود برای زمینه در دسترس هستند.

با اندروید حیاتی از کیفیت فنی کلی و مدل هر گوشی در صدر باشید

می‌تو،د عملکرد ،وان خود را در برابر آستانه‌های رفتار بد کلی در اندروید حیاتی نظارت کنید. علاوه بر این، Android vitals به شما هشدار می دهد اگر از آستانه مدل هر گوشی فراتر رفتید. همچنین به شما می گوید که کدام تلفن ها و چند کاربر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

با ویژگی‌های جدید در اندروید حیاتی، مسائل مربوط به کیفیت فنی کلی و مدل هر تلفن را اولویت‌بندی و برطرف کنید

برای درک علل مشکلات فنی فنی در مورد میزان ،ابی و ANR درک شده توسط کاربر، به ،ابی‌های اساسی و خوشه‌های ANR که در این نرخ‌ها نقش دارند نگاه کنید. می‌تو،د این موارد را در صفحه ،ابی‌ها و ANR در Android vitals مشاهده کنید – هم به طور کلی یا برای هر مدل گوشی خاص. ابتدا به مشکلاتی که بیشتر کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد رسیدگی کنید تا نرخ مشکل خود را سریعتر کاهش دهید.

گاهی اوقات، جنبه‌های خاصی از سخت‌افزار یا نرم‌افزار دستگاه می‌تواند به نرخ مشکل شما کمک کند. برای کمک به شما در یافتن و حل آن مشکلات، ویژگی جدیدی را در Android vitals راه‌اندازی کرده‌ایم که در صورت یافتن هرگونه ارتباط احتمالی به شما اطلاع می‌دهد. همچنین می‌تو،د در صفحه نمای کلی دسترسی و دستگاه‌ها، ارتباطات را خودتان کاوش کنید.

میزان ،ابی درک شده توسط کاربر شما به ویژه در Android 10 با،ت.  این نسخه اندروید 44 درصد از کل نصب های شما را تشکیل می دهد.  ،ابی های درک شده توسط کاربر را در این نسخه اندروید کاهش دهید تا نرخ کلی ،ابی درک شده توسط کاربر بهبود یابد.  نمایش این نسخه Android مشاهده در دسترسی و دستگاه‌ها رد ،
Android vitals شما را از مشکلات احتمالی مرتبط با سخت افزار یا نرم افزار دستگاه آگاه می کند.

هنگام اولویت‌بندی مشکلات کیفیت مدل هر تلفن، هم کاربران فعلی و هم هزینه فرصت یا تأثیر آن بر کاربران جدید را در نظر بگیرید. برای کمک به شما در انجام این کار، دسترسی با یک کلیک به اطلاعات دستگاه تلفیقی در Play Console، از جمله پایه نصب، درآمد، رتبه‌بندی‌ها و نظرات را راه‌اندازی کرده‌ایم. این اطلاعات در یک پانل کناری نمایش داده می شود، بنابراین مجبور نیستید صفحه ای را که در آن هستید ، کنید.

ع، صفحه نمایش کنسول Play که پانل کناری جدید را با اطلاعات دستگاه مانند رتبه‌بندی‌ها و نظرات نشان می‌دهد.
یک پانل جانبی جدید در Play Console اطلاعات یکپارچه دستگاه را در زمینه ارائه می دهد.

3. اکنون چه باید کرد

اطمینان حاصل کنید که افراد مربوطه به موارد حیاتی Android دسترسی دارند. معیارهای کیفیت جدید در Android Vitals موجود است و هرگونه مشکل فنی کلی یا فنی در هر تلفن در آنجا نشان داده خواهد شد. توصیه می‌کنیم به طور مرتب موارد حیاتی Android را در Play Console مرور کنید یا با آن ادغام کنید Play Developer Reporting API تا داده ها را مستقیماً در گردش کار خود بگنج،د. برای اطلاعات بیشتر، بررسی کنید سایت توسعه دهنده اندروید.

اگرچه ما از 8% شروع می کنیم، ما می خواهیم توسعه دهندگان معیارهای پایداری هر تلفن را هدف قرار دهند که بدتر از 2٪ نباشد. با در نظر گرفتن این موضوع، باید انتظار داشته باشید که آستانه هر مدل گوشی در نیمه اول سال 2023 کمتر شود. در آینده، ممکن است نوار کیفیت خود را به معیارهای جدیدی اضافه کنیم که جنبه های مهم دیگری از تجربه کاربر را منع، می کند. هر گونه تغییر را از قبل به شما اطلاع خواهیم داد.

کاربران انتظار تجربه‌های عالی را در دستگاه‌های خود دارند و توسعه‌دهندگ، که انتظارات خود را برآورده می‌کنند، در Google Play به موفقیت بیشتری دست خواهند یافت. در حالی که این به‌روزرس،‌ها برای کمک به کاربران و توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از بدترین تجربه‌ها طراحی شده‌اند، تمرکز طول،‌مدت ما افزایش تعداد تجربه‌های کاربری عالی است. برای انجام این کار به سرمایه گذاری در سایر جنبه های کیفیت فنی فراتر از ،ابی ها و ANRها و همچنین سرمایه گذاری در جنبه های غیر فنی کیفیت نیاز است. در ماه‌های آینده به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع باشید.


منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/10/raising-bar-on-technical-quality-on-google-play.html