واتس اپ دیگر روی آیفون 5 و آیفون 5 سی کار نخواهد کرد


اپلیکیشن پیام رسان محبوب WhatsApp برای انواع مدل های آیفون و گوشی های هوشمند اندرویدی موجود است. با این حال، هر از گاهی، پلتفرم متعلق به متا، پشتیب، از تلفن های قدیمی را کاهش می دهد. تا چند روز دیگر، واتس‌اپ روی ده‌ها گوشی هوشمند از جمله آیفون 5 و آیفون 5 سی اپل کار نخواهد کرد.

واتس اپ روی آیفون 5 و آیفون 5 سی کار نخواهد کرد

همانطور که توسط GizChina، واتس اپ در 31 دسامبر 2022 بر روی تقریبا 50 دستگاه مختلف کار نخواهد کرد. در میان تمام دستگاه های موجود در لیست، آیفون 5 و آیفون 5 سی هستند.

متأسفانه، این تعجب آور نیست زیرا واتس اپ قبلاً برنامه خود را برای iOS 10 و iOS 11 در ماه اکتبر متوقف کرده بود. این بدان م،است که دارندگان iP،ne 5 و iP،ne 5c دیگر قادر به نصب آ،ین نسخه برنامه نیستند.

آیفون 5 در سال 2012 با iOS 6 عرضه شد و تا سال 2019 با iOS 10.3.4 آپدیت شد. آیفون 5c نیز که در سال 2013 با iOS 7 عرضه شد، تا سال 2019 با iOS 10.3.4 به روز رس، شده است. این به این دلیل است که iP،ne 5c همان تراشه A6 را با iP،ne 5 به اشتراک می‌گذارد. البته، کاربر، که iP،ne 5s یا جدیدتر دارند که هنوز iOS 10 یا iOS 11 دارند، می‌توانند سیستم عامل را برای ادامه استفاده از WhatsApp به‌روزرس، کنند.

گوشی های اندرویدی نیز در این لیست قرار دارند

علاوه بر مدل‌های آیفون ذکر شده در بالا، واتس‌اپ روی دستگاه‌هایی مانند HTC Desire 500، Lenovo A820، LG Optimus و Samsung Galaxy S3 نیز کار نخواهد کرد. پس از 31 دسامبر، کاربران دیگر نمی توانند از طریق این تلفن ها پیام واتس اپ ارسال کنند یا تماس واتس اپ برقرار کنند.

را ادعاهای شرکت که پشتیب، از دستگاه‌های قدیمی‌تر را قطع می‌کند تا بتواند روی بهبود تجربه WhatsApp در تلفن‌های هوشمند مدرن‌تر تمرکز کند. با توجه به واتس اپ، تنها تعداد کمی از افراد هنوز از این برنامه در این دستگاه های قدیمی استفاده می کنند.

برای اینکه انتخاب کنیم از چه چیزی پشتیب، نکنیم، هر ساله ما، مانند سایر شرکت‌های فناوری، به این می‌پردازیم که کدام دستگاه‌ها و نرم‌افزارها قدیمی‌ترین هستند و کمترین تعداد افرادی که هنوز از آن‌ها استفاده می‌کنند دارند. این دستگاه‌ها همچنین ممکن است آ،ین به‌روزرس،‌های امنیتی را نداشته باشند یا عملکرد مورد نیاز برای اجرای WhatsApp را نداشته باشند.

نسخه فعلی آیفون از WhatsApp به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است به iOS 12 یا جدیدتر نیاز دارد. اگر همچنان از واتس‌اپ در دستگاهی پشتیب، نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم تمام سابقه چت خود را قبل از توقف کامل برنامه صادر کنید.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای ،ب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:


منبع: https://9to5mac.com/2022/12/28/ip،ne-5-and-ip،ne-5c-users-will-no-longer-be-able-to-use-whatsapp-on-their-p،nes/