کارشناسان مهندسی پشت UDC Galaxy Z Fold4 را توضیح می دهند – اتاق خبر جهانی سامسونگ


دوربین های سلفی بخش مهمی از هر گوشی هوشمند هستند اما پیدا ، مکان من، برای دوربین جلو اغلب می تواند مانعی برای تجربه تماشای یکپارچه باشد. با این حال، به لطف دوربین زیر نمایشگر (UDC)، کاربران می توانند با نقطه سیاه کوچک جلوی صفحه نمایش خود خداحافظی کنند. Samsung Electronics UDC را در گل،ی Z Fold4 که به تازگی منتشر شده است، ارتقاء جدی داده است و تجربه ای فراگیرتر و بدون وقفه در تمام صفحه را به کاربران ارائه می دهد.

مانند بسیاری از نوآوری های بزرگ، آ،ین UDC یک تلاش گروهی بود توسط کارشناسان سامسونگ و بازخورد ارزشمند مصرف کنندگان هدایت می شود. برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد UDC بهبود یافته برای Galaxy Z Fold4، اتاق خبر سامسونگ با کارشناسان Samsung Research صحبت کرد.1 که در زمینه فناوری همکاری ،د.

در ادامه بخو،د تا ببینید که جان سوک-جون لی، رئیس بخش دوربین مح،اتی در Samsung Research America (SRA)، و آلوک شوکلا، رئیس بخش راه حل های AI Vision در موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ در هند-بنگالور (SRI-B) چه گفته اند. در مورد همکاری آنها در پشت آوردن فناوری پیشرفته UDC.

س: دوربین زیر نمایشگر (UDC) چیست؟

سئوک جون: دوربین زیر نمایشگر (UDC) یک راه حل ابتکاری دوربین است که با پنهان ، دوربین در زیر نمایشگر و اختصاص دادن کل صفحه به کاربران در حین اجرای برنامه ها، تجربه تماشای بی وقفه را در دستگاه تلفن همراه ممکن می کند. این نه تنها به نوآوری سخت افزاری با قرار دادن دوربین در زیر صفحه نمایش نیاز دارد، بلکه به نوآوری الگوریتم برای بازگرداندن کیفیت تصویر نیز نیاز دارد. یکی از پیچیده ترین مشکلات بازیابی تصویر.

س: UDC چگونه کار می کند؟

الوک: در UDC، یک دوربین جلو در زیر نمایشگر قرار می گیرد. تراکم پی،لی صفحه نمایش در این ،مت کاهش می یابد و به صفحه اجازه می دهد تا تصاویر را بدون مانع نمایش دهد اما در عین حال از رسیدن نور به دوربین در هنگام استفاده جلوگیری نکنید. از آنجایی که دوربین در زیر نمایشگر قرار می گیرد، UDC می تواند از کیفیت تصویر ضعیف ناشی از آرتیفکت های پراش رنج ببرد که منجر به شعله ور شدن، اشباع، تاری و مه می شود. بنابراین، در حالی که UDC تجربه نمایش بهتری را به ارمغان می آورد، بر کیفیت تصویر دوربین و سایر وظایف بینایی پایین دست نیز تأثیر می گذارد. این اعوجاج های پیچیده و متنوع، بازیابی تصاویر UDC را بسیار چالش برانگیز می کند.

س: چرا UDC یک فناوری مهم در مورد Galaxy Z Fold4 است؟ چه ارزشی برای مشتریان فراهم می کند؟

سئوک جون: گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جدید و متفاوت باشند و از طریق فناوری صفحه‌نمایش پیشرفت‌کننده، تجربه‌های تماشای گوشی‌های هوشمند و همه‌جانبه را در یک دستگاه تلفن همراه ،یب کنند. در صورت تا شدن، استفاده ای شبیه به گوشی هوشمند را فراهم می کند، و هنگامی که باز می شود، نمایشگر تجربه ای فراگیرتر و سازنده تر را ارائه می دهد. تحقیقات مصرف‌کننده ما نشان داد که کاربران سری Galaxy Z Fold دوربین روی صفحه‌نمایش را برای گرفتن ع،‌ها و سلفی‌ها و نمایشگر اصلی همه‌جانبه را برای کارهای سازنده‌تر مانند تماشای ویدیو، بازی و کار بر روی اسناد ترجیح می‌دهند. بنابراین، ما فکر کردیم که فناوری UDC برای رفع نیازهای آنها برای صفحه نمایش بدون وقفه من، است، در حالی که هنوز قادر به انجام کارهایی مانند باز ، تماس های ویدیویی است. سامسونگ اولین راه حل UDC تاشو را در Galaxy Z Fold3 راه اندازی کرده و کیفیت آن را در Galaxy Z Fold4 افزایش داده است.

الوک: Galaxy Z Fold4 واقعاً دنیایی از صفحه نمایش همه جانبه را باز می کند. فناوری UDC هسته اصلی پیگیری یک نمایشگر تمام صفحه واقعی است. Galaxy Z Fold4 با ،یب نوآوری های پیشرو در فناوری صفحه نمایش با تکنیک های پیشرفته هوش مصنوعی برای بازیابی تصویر، تعادل کاملی بین کیفیت صفحه نمایش و کیفیت تصویر دوربین فراهم می کند.

س: کیفیت تصویر دوربین از زمان Galaxy Z Fold3 چگونه بهبود یافته است؟

الوک: سامسونگ گل،ی زد فولد 3 اولین UDC جهان را روی گوشی تاشو به نمایش گذاشت. پس از عرضه گل،ی Z Fold3 در بازار، یکی از بازخوردهای کلیدی مصرف کنندگان این بود که UDC کمتر دیده شود. در Galaxy Z Fold4، چیدمان زیر پی،ل ها برای پنهان ، بیشتر UDC بهینه شده است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگامی که دوربین زیر نمایشگر قرار می گیرد، این می تواند منجر به کیفیت پایین تصویر ناشی از آرتیفکت های پراش شود که باعث شعله ور شدن، اشباع، تاری و مه می شود.

به همین دلیل است که در Galaxy Z Fold4، ما از قدرت هوش مصنوعی با پشتیب، از پردازش چند فریمی برای توسعه خط لوله تصویربرداری مح،اتی جدید برای بازیابی تصویر UDC استفاده کرده‌ایم.

SRI-B، همراه با Visual SW R&D Group در MX Business، بر توسعه AI Image Restoration برای گرفتن ع، و پیش نمایش برای جبران پراش نوری در UDC تمرکز ،د. در همان زمان، آزمایشگاه نوآوری پردازنده موبایل (MPI) SRA الگوریتم عکاسی مح،اتی چند فریمی را بهبود بخشید. UDC Galaxy Z Fold4 چالش‌های فنی کلیدی در کیفیت تصویر را حل می‌کند تا تجربه‌ای منحصر به فرد را برای مشتریان نهایی به ارمغان بیاورد.

س: ما را در مسیر پروژه مشارکت SRA-SRI همراهی کنید. چرا دو تیم شما با هم همکاری ،د؟

سئوک جون: آزمایشگاه SRA MPI در تمام طول تاریخ MPI در سامسونگ با SRI-B کار کرده است، از تجاری سازی دوربین Galaxy Note4 در سال 2014 تا Galaxy Z Fold4 و Z Flip4 در سال 2022. SRA MPI پیشرو در تحقیق و توسعه فناوری پردازش چند فریم MX (MFP) برای UDC، حالت شب، Expert RAW و سایر فناوری‌ها بوده است. SRI-B با ارائه نرم‌افزار دوربین شگفت‌انگیز، تنظیم کیفیت تصویر و منابعی برای تجاری‌سازی و همچنین تحقیق و توسعه دوربین هوش مصنوعی، به همه MFP‌های تجاری‌سازی شده SRA MPI کمک کرده است. همکاری سه جانبه ما با گروه تحقیق و توسعه MX، SRA MPI و SRI-B موفقیت آمیز بوده است. به خصوص زم، که تیم جه، از تفاوت های منطقه زم، به طور موثر برای تکمیل نقاط عطف به موقع برای چنین پروژه پیچیده ای استفاده کرد. کار ، با آنها و ارائه موفقیت‌های دوربین دستگاه‌های گل،ی با هم برای دستیابی به هدف مش،مان که بهترین تجربه دوربین گوشی‌های هوشمند در جهان است، همیشه لذت بخش است.

س: لطفاً نقش شغلی خود و کمک های تیم خود را به UDC توضیح دهید. چگونه به ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن کمک کردید؟

الوک: Samsung Galaxy Z Fold4 UDC یک پروژه تحقیق و توسعه پیچیده بود و نقش SRI-B این بود که به صورت انتها به انتها برای بهترین تجربه مصرف کننده فکر کند. این نیاز به تخصص چند دامنه ای و همکاری عمیق بین تیم های متعدد داشت. کارشناسان SRI-B، SRA-MPI Lab و MX Visual SW R&D Group به طور یکپارچه برای تحقق یک تجربه UDC یکپارچه کار ،د.

SRI-B همچنین نقش کلیدی در استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) برای اجرای مدل AI، دستیابی به عملکرد بلادرنگ در پیش‌نمایش‌ها و زمان پردازش ع،‌برداری بسیار سریع‌تر نسبت به Samsung Galaxy Z Fold3 UDC داشت. پیش‌نمایش دوربین، ضبط‌های ویدیویی و سناریوهای تماس ویدیویی نیاز به عملکرد بی‌درنگ و بدون از دست دادن فریم دارند. بازیابی UDC مبتنی بر هوش مصنوعی با NPU برای پردازش پیش‌نمایش برای اولین بار در Samsung Galaxy Z Fold4 استفاده شد. اگرچه نیازی به پردازش بلادرنگ نبود، زیرا ضبط دوربین به کیفیت تصویر بالاتری نسبت به پیش نمایش نیاز دارد، دستیابی به کیفیت تصویر بهتر با زمان پردازش کمتر برای تجربه کاربر مطلوب بود.

س: در هنگام توسعه این فناوری با چه چالش هایی مواجه شدید و چگونه بر آنها غلبه کردید؟

سئوک جون: عبور نور کم و پراش نور چالش های اصلی فناوری دوربین UDC هستند. با این حال، یک چالش دیگر، که با خط لوله تصویر دوربین سوراخ پانچ متفاوت است، این است که کیفیت ع،برداری UDC نه تنها تحت تأثیر ماژول دوربین، بلکه پانل نمایشگر نیز قرار می گیرد. الگوریتم ISP سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی SRA MPI با انعطاف‌پذیری لازم برای تنظیم کیفیت تصویر ،وجی با ویژگی‌های مختلف نمایش طراحی شده است. وجود چنین انعطاف پذیری در ISP سه بعدی به غلبه بر چنین چالش هایی کمک کرد.

الوک: تمرکز اصلی SRI-B توسعه یک ماژول بازیابی تصویر هوش مصنوعی برای Samsung Galaxy Z Fold4 UDC بود. این ترمیم‌ها برای حالت گرفتن ع، و همچنین حالت فیلم مورد نیاز هستند. سناریوهای ضبط ویدیو و تماس ویدیویی دارای ا،امات سختگیرانه برای پردازش بلادرنگ در محدوده محدودیت مصرف فعلی هستند.

بازیابی UDC مبتنی بر هوش مصنوعی برای اولین بار در Samsung Galaxy Z Fold4 UDC برای ویدیو اعمال شد. برای دستیابی به تجربه کیفیت ویدیویی بهتر نسبت به Galaxy Z Fold3، ما مجبور شدیم مدل هوش مصنوعی را سبک‌تر کنیم و در عین حال کیفیت بازسازی خوبی داشته باشیم. آزمایش‌های متعددی در طراحی و آموزش شبکه برای دستیابی به کیفیت خوب در زمان واقعی انجام شد. SRI-B به طور گسترده از NPU و تکنیک‌های کوانتیزه‌سازی پیشرفته برای تهیه یک مدل هوش مصنوعی سبک‌تر و بسیار بهینه‌شده استفاده می‌کند که عملکردی در زمان واقعی با مصرف جریان کم به دست می‌آورد.

س: چشم انداز شما برای تکرارهای UDC آینده در سامسونگ چیست؟

الوک: UDC سامسونگ گل،ی Z Fold4 ابعاد جدیدی را در فرم فاکتور دوربین گوشی های هوشمند باز کرده است. UDC ها در آینده امکان قرار دادن سنسورهای دوربین بزرگتر و دوربین های متعدد را در موقعیت های انعطاف پذیر بدون به خطر انداختن تجربه مشاهده را فراهم می کنند. چالش بزرگ دیگر، پذیرش انبوه فناوری UDC در محصولات بیشتر به ،وان دوربین اصلی جلو است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر دوربین، زمان پردازش و تجربه نمایش داده شود.

سئوک جون: از آنجایی که Galaxy Z Fold4 UDC تجربه بسیار بهتری را از نظر پنهان ، دوربین در زیر نمایشگر و بهبود کیفیت تصویر ارائه می‌کند، جهت تحقیق و توسعه برای دستگاه‌های پرچمدار آینده در جهت نامرئی ، UDC کاملاً نامرئی عمل می‌کند. این بهترین تجربه صفحه نمایش همه جانبه موبایل بدون وقفه را ارائه می کند و در عین حال کیفیت تصویر مشابه دوربین پانچ سوراخ را به دست می آورد.

1 Samsung Research که به ،وان مرکز تحقیق و توسعه پیشرفته سامسونگ الکترونیک عمل می کند، توسعه فناوری های آینده را برای بخش Device eXperience (DX) این شرکت هدایت می کند.


منبع: https://news.samsung.com/global/interview-making-your-screen-seamless-experts-explain-the-engineering-behind-galaxy-z-fold4s-udc?utm_source=rss&utm_medium=direct