کانون توجه: جزیره پویا – کشف


،میشن های تغییر شکل اثرات جوشان. و یک اسم کاملا بازیگوش. “واقعاً انتظار نداشتم [the Dynamic Island]کریستین سلیگ، توسعه دهنده مشتری محبوب Reddit می گوید آپولو. این چیزی است که مرا غافلگیر کرد: این چیزی نیست که در اطراف بوده است.

این ویژگی سرزندگی – و فعالیت‌های زنده – را به نوار وضعیت آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو م، می‌آورد و اعلان‌ها، هشدارها و فعالیت‌ها را به یک ،میشن روان و تعاملی تبدیل می‌کند. چه ردیابی یک تحویل، چه دنبال ، بازی، یا بررسی وضعیت پرواز آینده، جزیره پویا به مردم کمک می‌کند تا بدون حواس‌پرتی به‌روز باشند.

رایان جونز، توسعه‌دهنده اپلیکیشن ردیابی سفر می‌گوید: (جزیره پویا) برای ما عالی است. پرنده. “برای سفر، که می تواند باعث شود شما در مورد از دست دادن چیزی استرس داشته باشید، اطمینان پس زمینه آس، را ارائه می دهد.”

ما با پنج توسعه دهنده – از جمله Selig و Jones – آشنا شدیم تا نحوه طراحی و ساخت آنها برای Live Activities و Dynamic Island را بیاموزیم.

Citymapper: “این همان چیزی است که ما سال ها در مورد آن آرزو داشتیم”

اگر برنامه‌ای هستید که می‌خواهید به مردم کمک کنید تا در شهر حرکت کنند، سخت است که قدرت به‌روزرس، زنده در جزیره پویا را اغراق کنید. ویکتور وانگ، رئیس محصول برنامه برنامه ریزی مسیر می گوید: «فعالیت های زنده همه چیز را در اینجا تغییر می دهد نقشه شهر. این همان چیزی است که ما سال ها در مورد آن آرزو داشتیم، و این یک گام بزرگ به سوی چشم انداز ما برای تبدیل شدن به یک دستیار شخصی در جیب شما است.

برای نقشه شهر، جزیره پویا کمتر در مورد حمل و نقل و بیشتر در مورد راحتی است. در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو م،، ویژگی GO امضای برنامه – که به کمک مسیر کل سفر یا رفت و آمد شما را مشخص می کند – از جزیره پویا به جای اعلان ها یا به سادگی بررسی برنامه استفاده می کند.

این یک نمای به‌روزرس، زنده را ارائه می‌کند که اطلاعات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد: چه مدت باید برای اتوبوس بعدی منتظر بم،د، چند توقف دیگر تا زم، که پیاده شوید، و چه زم، باید از قطار یا اتوبوس پیاده شوید (و براساس ارتباط ، گوشی خود را). “[The Dynamic Island] وانگ می‌گوید، شمارش مع، را نشان می‌دهد تا بتو،د بفهمید، “بسیار خوب اتوبوس 10 دقیقه دیگر اینجا خواهد بود – اکنون 5 – اکنون 2.” “امید ما این است که شما احساس راحتی بیشتری در انتظار داشته باشید.”

جزیره پویا Citymapper بر اساس جایی که در سفر خود هستید تغییر می‌کند، در این مورد در قطار (چپ)، در ایستگاه (مرکز) و پیاده‌روی به مقصد (راست).

جزیره پویا Citymapper بر اساس جایی که در سفر خود هستید تغییر می‌کند، در این مورد در قطار (چپ)، در ایستگاه (مرکز) و پیاده‌روی به مقصد (راست).

طراح iOS جیسون هیبز به اشتراک می گذارد که نقشه شهر تیم ابتدا فکر می کرد Live Activities به ،وان یک مجموعه پیشرفته از اعلان ها عمل می کند. اما در واقع می‌تو،م بگوییم نه فقط «به چپ بپیچید»، بلکه «اینجا چند دقیقه تا رسیدن اتوبوس فرصت دارید».

فعالیت‌های زنده می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری نسبت به چیزها داشته باشید.

ویکتور وانگ، نقشه شهر

نقشه شهر هر سفر را به چهار مرحله ت،یم می‌کند: پیاده‌روی تا یک توقف، انتظار در یک توقف، سواری و سپس پیاده‌روی به مقصد. در هر مرحله، Dynamic Island یک نماد کوچک – مانند اتوبوس، قطار، یا پیاده‌روی – با شمارش مع، برای مقصد یا انتقال بعدی شما نشان می‌دهد. این تیم برای دنبال ، این سادگی، ایده‌های دیگر را کنار گذاشت – در میان چیزهای دیگر، از مسیرهای گام به گام اجتناب کرد. وانگ می‌گوید: «ما نمی‌خواستیم این موضوع مانع شما شود. ایده این است که شما هنوز هم می تو،د بازی خود را بخو،د یا انجام دهید یا هر کاری که انجام می دهید انجام دهید.

به طور خلاصه، شما می تو،د هر کاری را که دوست دارید انجام دهید – به جز نگر، در مورد سفر خود. وانگ می‌گوید: «فعالیت‌های زنده می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری نسبت به چیزها داشته باشید. شما می تو،د بهتر برنامه ریزی کنید و برای قدم بعدی اعتماد به نفس کافی داشته باشید.

Citymapper را از اپ استور دانلود کنید

آپولو برای Reddit: “وحشی نشدن به نوعی سخت است”

وقتی کریستین سلیگ برای اولین بار در مورد جزیره پویا با خبر شد، هجوم آورد. سلیگ می‌خندد: «همان‌طور که مهندسان APIها را ساختند، به نوعی سخت است که وحشی نشویم. مثل این است که شما چهار خط می نویسید و ویجت ها تمام می شوند. خیلی جادویی است.»

ایده هایی برای آپولوسلیگ می‌گوید: «بگویید یک ،مت جدید منتشر می‌شود، و شما یک subreddit را دنبال می‌کنید و با طرفداران دیگر واکنش نشان می‌دهید.» «جزیره پویا به‌طور خودکار به‌روزرس، می‌شود و محتواها و نظرات جدید را به محض ورود به شما نشان می‌دهد».

Apollo's Dynamic Island محتوا و نظرات جدید - مانند تخم مرغ های عید پاک در برنامه های تلویزیونی - را به محض ورود نشان می دهد.

Apollo’s Dynamic Island محتوا و نظرات جدید – مانند تخم مرغ های عید پاک در برنامه های تلویزیونی – را به محض ورود نشان می دهد.

اگر تغییر کردید، می‌تو،د نمایش را در یک برنامه پخش کنید و در حین ردیابی پست‌های جدید در subreddit از طریق به‌روزرس،‌ها در جزیره پویا. «در ارائه فشرده، تعداد نظرات فعلی را خواهید دید. وقتی به (ارائه توسعه یافته) می روید، نظراتی با عملکرد بالا می بینید – مثلاً اگر ،ی مرجعی را که شما از دست داده اید، بگیرد.

خارج از جزیره پویا، آپولو فعالیت‌های زنده نیز قوی هستند: می‌تو،د موارد پرطرفدار را دنبال کنید، کارمای Reddit خود را دنبال کنید و – این درست است – فاصله فیزیکی واقعی را که در آن پیمایش کرده‌اید ردیابی کنید. آپولو (برحسب فوت، مایل یا برج ایفل اندازه گیری می شود). سلیگ می‌گوید: «این یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربیات من در توسعه iOS بوده است، و این یک کار سرگرم‌کننده است، بنابراین خیلی چیزها را نشان می‌دهد.»

آپولو را برای Reddit از اپ استور دانلود کنید

SmartGym: “من باید روی دور ماندن از راه تمرکز می کردم”

SmartGym’s Matt A،s جزیره پویا را بیشتر به ،وان یک مربی می‌بیند تا یک ویژگی ثابت: برنامه او چیزی را بررسی می‌کند که هم تمرین فعلی شما و هم استراحت‌های بین هر ست را نشان می‌دهد – بنابراین شما می‌د،د چه زم، زمان بازگشت به کار است.

حواس‌تان به تلفن در حین استراحت بسیار آسان است، درست است؟ آبراس می گوید: استراحت 30 یا 45 ث،ه ای می تواند به چند دقیقه تبدیل شود. “این خیلی بهتر از دریافت یک اعلان است که می گوید “هی، استراحت تمام شد.”

SmartGym's Dynamic Island نوع و مدت تمرین فعلی شما را نشان می دهد - و شما را برای تمرین بعدی آماده می کند.

SmartGym’s Dynamic Island نوع و مدت تمرین فعلی شما را نشان می دهد – و شما را برای تمرین بعدی آماده می کند.

A،s در هنگام طراحی Live Activities برای چندین بار تکرار شد SmartGym. او در ابتدا سعی کرده بود از جزیره دینامیک برای نمایش ضربان قلب و کا،ی در حین تمرین استفاده کند، اما این کار اضافی به نظر می رسید. او می‌گوید: «برای ردیابی داده‌های سلامتی، به اپل واچ نیاز دارید که در حال حاضر این اطلاعات را نشان می‌دهد. “چه واقعا مهم برای نشان دادن در آن زمان؟ معیارهای سلامت؟ یک شمارش مع، بزرگ؟ چند ست انجام داده اید و چند ست باقی مانده است؟ اطلاعات بالقوه زیادی وجود دارد.”

واقعاً چه چیزی برای نشان دادن در آن زمان مهم است؟

مت ابراس، SmartGym

در عوض، ابراس دوباره تمرکز کرد و از جزیره پویا برای به اشتراک گذاشتن معیارها و تکرارها استفاده کرد. او می‌گوید: «وقتی ،ی در حال تمرین است، باید کاری را که باید انجام دهد بدون اینکه متوجه شود برنامه وجود دارد، انجام دهد. من باید روی دور ماندن تمرکز می‌کردم.»

او چگونه تعادل بین عملی بودن و نامرئی بودن را حفظ کرد؟ او با لبخند می گوید: «همه چیز به سلیقه بستگی دارد.

SmartGym را از اپ استور دانلود کنید

فلایتی: «ما واقعاً باید بدرخشیم وقتی اوضاع ،اب می شود»

برنامه‌ها به راحتی می‌توانند از مزیت جزیره پویا استفاده کنند و به سرعت بخشی از اطلاعات کلیدی را در معرض دید خود قرار دهند. وقتی ،ت رسید پرندهبا این حال، رایان جونز می خواست به پروژه کمی ،ره آورتر بپردازد: نمایش چندگانه تکه‌هایی از اطلاعات – زمان حرکت، تغییر دروازه‌ها، شماره بارگیری و موارد مشابه – که همگی می‌توانند در لحظه تغییر کنند.

پرنده هنگام برخورد با چنین “IRROPS” – مخفف صنعت برای عملیات نامنظم در بهترین حالت است. جونز می‌گوید: «وقتی همه چیز ،اب می‌شود، واقعاً باید بدرخشیم. اما این به م،ای مح،ه هر طوفان رعد و برق، تأخیر تج،ات یا تأخیر هواپیما به دا، بود.

«مردم نقاط داده متفاوتی می خواهند [like]جونز می‌گوید … یک پرواز ساعت چند حرکت می‌کند، از کجا حرکت می‌کند، تا چه زم، فرود می‌آیید. اما این اطلاعات تقریباً همیشه وابسته به زمان است. برای مثال، پس از حرکت پرواز، احتمالاً به اطلاعاتی در مورد دروازه ،وج خود نیاز نخواهید داشت.

فعالیت زنده Flighty در جزیره پویا (سمت چپ) و در صفحه قفل (راست) بهترین برنامه سفر در ک، را مفیدتر از همیشه می کند.

فعالیت زنده Flighty در جزیره پویا (سمت چپ) و در صفحه قفل (راست) بهترین برنامه سفر در ک، را مفیدتر از همیشه می کند.

پس از بررسی چند احتمال برای جزیره پویا و فعالیت‌های زنده، جونز و تیم تصمیم گرفتند اطلاعات را در جزیره پویا – خوب – پویا کنند. برای مثال، قبل از ،وج از دروازه، فلایتی اطلاعات درون جزیره پویا مانند یک تابلوی ،وج در یک فرودگاه بزرگ عمل می کند. جونز می گوید: «این قیاس دنیای واقعی ماست. این تابلوها یک خط در هر پرواز دارند، و این چراغ راهنمای خوبی است – آنها 50 سال وقت داشته اند که بفهمند چه چیزی مهم است.”

علاوه بر ماهیت غیرقابل پیش‌بینی سفر، جونز و تیم باید به این موضوع نیز بپردازند که چگونه هر فرد در مقطعی ارتباط خود را از دست می‌دهد. “هر زمان که [someone] جونز می‌گوید که بلند می‌شود، باید فرض کنیم که دیگر آنها را نخواهیم دید تا زم، که فرود بیایند.

راه حل: هنگامی که یک هواپیما به عقب رانده است، پرنده در هر لحظه آماده آفلاین شدن است. از آن نقطه به بعد، جزیره پویا به نوارها و شمارنده های پیشرفت پرواز تغییر می کند. ارائه حداقل یک نمودار دایره ای ساده است که مدت زمان پرواز شما را ردیابی می کند.

مهم نیست که شخصی در کجای پرواز خود باشد، جزیره پویا می تواند به او کمک کند تا در روال سفر خود احساس اطمینان و راحتی داشته باشد. جونز می‌گوید: «این یک تغییر بزرگ نسبت به «من باید همیشه به اعلان‌ها گوش کنم» است. و این یکی است که پرنده استقبال می کند.

Flighty را از اپ استور دانلود کنید

Wakeout: “مثل یک مربی کار سالم”

برنامه تمرین در هر مک، از خواب بیدار ، استراحت های منظم در طول روز را تشویق می کند – نه تنها برای دوره های کوتاه تمرینات هوازی، بلکه برای م، هایی برای کاهش فشار چشم، خوردن یک جرعه آب یا به سادگی پاک ، ذهنتان. همه چیز درباره این است: چگونه می‌تو،م به افراد کمک کنیم تا لحظات بی‌تحرکی خود را از بین ببرند، اما در حالت جریان خود باقی بمانند؟ توسعه دهنده Pedro Wunderlich می گوید.

بسیاری از این فعالیت‌ها تنها 15 ث،ه طول می‌کشد و جزیره پویا را به منبعی قابل اعتماد برای کمک به افراد در استفاده از برنامه تبدیل می‌کند. من می‌خواهم تیم‌هایی را که در پشت «جزیره دینامیک» و «فعالیت‌های زنده» هستند پیدا کنم و بپرسم، آیا به ما فکر می‌کردی؟ آیا این یک نامه عاشقانه است؟» او می خندد.

جزیره پویا Wakeout شما را به ورزش تشویق می کند و شما را تشویق می کند که تمرکز کنید.

جزیره پویا Wakeout شما را به ورزش تشویق می کند و شما را تشویق می کند که تمرکز کنید.

از خواب بیدار ، مدت‌هاست که از اعلان‌های فشاری استفاده می‌کند، اما چارچوب ActivityKit در iOS 16 راه جدیدی را به Wunderlich برای کمک به افراد کمک می‌کند تا از روال‌های روزمره خود ادامه دهند. Wunderlich می گوید: «مشتریان ما در واقع به ما گفته اند که اعلان های بیشتری می خواهند، نه کمتر. “ما میشنویم، ‘از خواب بیدار ، واقعا مفید است، اما به شرطی که حرفم را قطع کند.’ بنابراین Live Activities همان چیزی است که مشتریان ما بدون اطلاع از آن درخواست کرده اند.»

هنگام طراحی برای جزیره پویا، وندرلیچ هم کارهای کوچک و هم استراحت های هوازی طول، تر را در ذهن داشت. “[It’s] این یک راه عالی برای حفظ حضور است و به مردم اطلاع می دهد که چه زم، زمان خوبی برای هیدراته ،، حرکت ،، بستن چشمان خود به مدت 30 ث،ه و انجام تمام این استراحت های کوچک سالم است.

برای م، های کوچکتر، بیداری ارائه فشرده در جزیره پویا یک شمارش مع، به همراه یک نماد کوچک (مانند یک بطری آب) را نشان می دهد تا به شما در مورد کار بعدی خود یادآوری کند. اگر استراحت آتی کوتاه است و شما درگیر کاری هستید که انجام می‌دهید، می‌تو،د بدون هیچ نتیجه‌ای از شمارش مع، چشم پوشی کنید. واندرلیچ می گوید، هشدار به سادگی «مثل یک کشتی در شب» از بین می رود.

همه چیز درباره این است: چگونه می‌تو،م به افراد کمک کنیم که روال‌های بی‌تحرکی خود را کنار بگذارند اما در حالت جریان خود باقی بمانند؟

پدرو واندرلیچ، Wakeout

اما اگر استراحت بزرگ باشد و در آینده شما پیاده روی، اسکات یا مجموعه ای از فشارها وجود داشته باشد، جزیره پویا شما را تشویق می کند تا با اصرار بیشتری وارد عمل شوید. “یک استراحت واقعی ورزشی – که این است بیداری تخصص – آن تایمر را متوقف می کند. مشتریان ما معمولاً جلسات تمرکز 45 دقیقه ای را انجام می دهند، بنابراین این محدودیت دوره بی تحرکی است. پس از آن، ما می گوییم، “باشه، وقت آن است که گردن خود را حرکت دهید، شانه های خود را حرکت دهید، یا بایستید.”

Wunderlich این دو رویکرد را کاملاً مجزا می داند. «لحظه های سالم منفعل هستند. اگر توجه نکنید، خودشان را رد می کنند. “وقفه تمرینی بیشتر یک تغییر وضعیت بزرگ در صفحه نمایش است.”

اعلان‌ها در مقابل وقفه‌ها یا یادآوری‌ها در مقابل جشن‌ها. اما همه آنها به عقب گره می خورند بیداری هدف این است که شما را در طول روز در مسیری سالم نگه دارد. Wunderlich می گوید: “ما تمرکز خود را به سمت کار سالم به روشی جامع تر تغییر می دهیم.” “از خواب بیدار ، تقریباً شبیه یک مربی کار سالم شده است.»

Wakeout را از اپ استور دانلود کنید

فعالیت‌های زنده و جزیره پویا را کاوش کنید


منبع: https://developer.apple.com/news/?id=mis6swzt