آیفون 5G را روشن/خاموش کنید: برای باتری یا سرعت بهینه سازی کنید


سرویس تلفن همراه 5G در سال 2022 به طور قابل توجهی در تمامی اپراتورها گسترش یافت و با آیفون 12، 13، 14 و SE 3 کار می‌کند. اپل از تنظیم «5G Auto» به ،وان پیش‌فرض استفاده می‌کند که هدف آن ایجاد تعادل بین سرعت شبکه و عمر باتری به کاربران است. اما شما همچنین می تو،د تنظیمات را به صورت دستی مدیریت کنید تا برای آنچه در یک لحظه خاص نیاز دارید بهینه سازی کنید. در ادامه با نحوه روشن/خاموش ، 5G در آیفون همراه باشید.

اگر کنجکاو هستید که چه نوع عملکرد 5G را با خود خواهید دید آیفون، بسته به محل زندگی شما و شرکت مخابراتی شما متفاوت است. در ایالات متحده، Verizon، AT&T و T-Mobile همگی 5G در سراسر کشور در دسترس هستند و حدا،ر سرعت می‌تواند به بیش از 1000 مگابیت در ث،ه (1 گیگابیت در ث،ه) برسد، با این حال، این برای ا،ر افراد عادی نخواهد بود.

همانطور که گفته شد، آیفون 14 پرو و ​​پرو م، برای سرعت های سلولی بسیار سریعتر هستند:

انواع مختلفی از 5G وجود دارد. mmWave سریع‌ترین سرعت‌ها را ارائه می‌کند اما برد کاملاً محدودی دارد و زیر 6 گیگاهرتز 5G که برد بهتری دارد اما سرعت آن به 4G LTE نزدیک‌تر است. و فقط آیفون 12، 13 و 14 از هر دو میلی‌متر ویو و 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیب، می‌کنند.

اگر قصد دارید اپراتورها را برای پوشش بهتر 5G تغییر دهید، ما یک راهنمای کامل داریم:

با این حال، یک نقطه ضعف 5G این است که باتری بیشتری نسبت به LTE مصرف می کند. برخی از آزمایش‌ها نشان داده‌اند که آیفون بین 1 تا 2.5 ساعت بیشتر از 4G LTE در مقابل 5G دوام می‌آورد.

تنظیم پیش فرض 5G آیفون

5G به‌طور پیش‌فرض در آیفون‌های سازگار روشن است، اما به‌طور دائم (حتی در صورت وجود) استفاده نمی‌شود. از چیزی که اپل آن را «حالت داده هوشمند» می نامد استفاده می کند که سعی می کند به طور خودکار بهترین تعادل را بین 5G/LTE و عمر باتری برقرار کند. اپل حتی می گوید برنامه داده شما را در نظر می گیرد:

تنظیمات پیش‌فرض 5G در آیفون برای عمر باتری و مصرف داده بر اساس برنامه داده شما بهینه شده است. می‌تو،د این گزینه‌ها را برای زمان استفاده از 5G و میزان استفاده از داده در برخی برنامه‌ها سفارشی کنید.

با این حال، در داخل تنظیمات سلولی، می‌تو،د برای بهینه‌سازی سرعت یا عمر باتری، انتخاب کنید که 5G را به صورت دستی در آیفون روشن/خاموش کنید.

چگونه 5G را در آیفون روشن/خاموش کنیم

  1. به سمت برنامه تنظیمات در iP،ne شما (5G در iP،ne 12، 13 و SE 3 موجود است)
  2. ضربه زدن سلولی
  3. انتخاب کنید گزینه های داده سلولی
  4. ضربه زدن صدا و داده
  5. با 5G Auto به ،وان پیش‌فرض، می‌تو،د انتخاب کنید 5G روشن برای استفاده از آن در هر زمان که در دسترس است برای سرعت های بالاتر
  6. یا اگر می خواهید 5G را به طور کامل خاموش کنید، روی ضربه بزنید LTE برای عمر باتری بهتر

همچنین می تو،د روی Data Mode در تنظیمات سلولی ضربه بزنید و انتخاب کنید اجازه داده بیشتر در 5G برای ویدیو با کیفیت بالاتر برای پخش جری، و چیزهایی مانند FaceTime. و برع،، حالت داده کم برای زم، که می خواهید ذخیره کنید.

در اینجا چگونه به نظر می رسد:

راهنما 1 آیفون 5G را روشن/خاموش کنید
5G را در آیفون 2 روشن/خاموش کنید

5G را روشن/خاموش کنید: این نماد چیست؟

با انواع مختلف سرویس 5G (زیر 6 گیگاهرتز، میلی‌متر و غیره)، اپل چهار نماد مختلف در نوار وضعیت آیفون دارد تا آنچه را که استفاده می‌کنید مشخص کند (مهم نیست که 5G را به صورت دستی روشن کنید یا از خودکار/هوشمند 5G استفاده کنید. حالت داده).

Verizon از 5G UW برای یادداشت mmWave و سایر اتصالات 5G با فرکانس بالا استفاده می کند، AT&T از 5G+ استفاده می کند و T-Mobile آن را 5G UC (ظرفیت فوق العاده) بر،ب گذاری می کند. اگر «5G» ساده را در نوار وضعیت خود مشاهده کردید، این نشان می‌دهد که در طیف پایین‌تری قرار دارید (محدوده و پوشش بیشتر، سرعت‌های نسبتاً پایین‌تر).

توجه داشته باشید: آیفون SE 3 با سرویس mmWave 5G سازگار نیست، فقط زیر 6 گیگاهرتز است. آیفون 12، 13 و 14 از هر دو میلی‌متر ویو و زیر 6 گیگاهرتز پشتیب، می‌کنند.

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخو،د:

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای ،ب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:


منبع: https://9to5mac.com/2022/12/30/turn-5g-on-off-ip،ne/