پشت طرح: دختران شورشی – کشف کنید


مانند ،ن پیشگامی که آن را در کانون توجه قرار می دهد دختران شورشی برنامه داستان قابل توجهی دارد.

تنها شش سال پیش با کتابی به نام آغاز شد داستان های شب بخیر برای دختران شورشی. به نویسندگی و کارگرد، هنری النا فاویلی و فران،کا کاوالو، مقدمه ساده بود: داستان‌های تاثیرگذارترین ،ن تاریخ را تقویت کنید.

نتیجه؟ نه به اندازه یک موج شوک جه،. داستان های شب بخیر به سرعت به یکی از موفق ترین کمپین های انتشاراتی در تاریخ Kicks،er تبدیل شد و فاویلی و کاوالو به زودی خود را با یک فرنچایز کامل Rebel Girls پیدا ،د. این برند تا به امروز بیش از 8 میلیون کتاب فروخته، به نزدیک به 50 زبان ترجمه شده است و بیش از 20 میلیون بار از پاد،ت خود را دانلود کرده است. و دختران شورشی اپلیکیشنی که بیش از یک سال پیش راه اندازی شد، اخیرا برنده جایزه طراحی اپل برای تاثیر اجتماعی شده است.

Jes Wolfe، مدیر عامل Rebel Girls از آوریل 2020، می‌گوید: «ما در حال ایجاد یک کانال همه‌جانبه برای دختران هستیم. این برنامه بهترین کتاب‌ها، پاد،ت‌ها و داستان‌های صوتی ما را می‌گیرد و آنها را در یک مقصد شاخص قرار می‌دهد.»

این دختران شورشی برنامه از تجربیات صوتی همهجانبه، هنرهای زیبا و ،اصر تعاملی هوشمندانه برای برجسته ، قهرمانان تاریخی خود استفاده می کند. ،ن فرهنگ ها و قرن ها را در بر می گیرند: می تو،د از مشاغل روث بادر گینزبورگ، آماندا گورمن و مای جمیسون الهام بگیرید. خلاقیت فریدا کالو، تیلور سویفت و جوآن جت را کشف کنید. در مورد ورزشکار، مانند سیمون بای،، مگان راپینو و کلوئی کیم بیاموزید. در نمادهای تاریخی مانند هتشپسوت فرعون، گریس اومالی دزد دریایی و هیپاتیا منجم مصری شیرجه بزنید. و خیلی بیشتر. هر داستان با طراحی صدای فراگیر و تصاویر اصلی از هنرمندان زن و غیر باینری همراه است.

سیمون بای،، ژیمناستیک المپیک، یکی از ورزشکاران در ک، جه، است که در *Rebel Girls* مورد توجه قرار گرفته است.

سیمون بای، ژیمناستیک المپیک یکی از ورزشکار، است که در سطح جه، مورد توجه قرار گرفته است دختران شورشی

دختران شورشی همچنین داستان عموزاده های کاغذی خود را عمیق تر می کند: در حالی که تارهای کتاب حدود 300 کلمه است، یک نسخه پاد،ت یا صوتی می تواند نزدیک به 2000 کلمه باشد. ولف می‌گوید: «هر کاری که ما انجام می‌دهیم باید در حمایت از داستان‌سرایی باشد. ما به چیزهای بیشتری نیاز نداریم، زیرا داستان ها بسیار غنی و قدرتمند هستند.

تمرکز فعلی وولف کتاب جدید است داستان های شب بخیر برای دختران شورشی: 100 تغییر دهنده جوان الهام بخش، پنجمین ،وان در داستان های شب بخیر وولف می‌گوید: «این اولین بار است که ما کاری ۱۰۰ درصد معاصر انجام می‌دهیم. با ورود به 4 اکتبر و با پیشگفتاری از Bindi Irwin، چهره‌های برجسته مدرنی مانند گرتا تونبرگ، بت، همیلتون، زندایا و لیندا لیندا را مورد توجه قرار می‌دهد. آن داستان‌ها و سایر داستان‌ها ممکن است به پاد،ت و برنامه نیز منتقل شوند. اما صرف نظر از جایی که ظاهر می شود، آن داستان همیشه سنگ بنا است.

“این واقعا یک تجربه صوتی است”

این دختران شورشی برنامه به ،وان چیزی بسیار متفاوت شروع شد: سخت افزار. ولف می‌گوید: «ایده اولیه یک بلندگو با یک پروژکتور متصل به آن بود که روی میز کنار تخت دختر قرار می‌گرفت. “برنامه این بود که داستان ها را روی دیوار یا سقف به نمایش بگذاریم.”

اما تیم تجربه کمی در زمینه سخت افزار داشت و می خواست سریعتر از آنچه برنامه اجازه می داد حرکت کند. ولف می‌گوید: «این فکر این شد که چگونه می‌تو،م تئاتر صوتی انجام دهیم؟» «برنامه از آن جا آمده است. و کار تر اقتباس از آثار هنری بود.»

صفحه کشف برنامه مملو از تصاویر رنگارنگ و سبک های هنری متنوع است.

صفحه کشف برنامه مملو از تصاویر رنگارنگ و سبک های هنری متنوع است.

Ter ترنیگ توپجیان، مدیر هنری و رهبر UI/UX است دختران شورشی برنامه او از روز اول با این پروژه همراه بوده است، تصاویر و پس‌زمینه‌های هنری کارگرد، می‌کند و طراحی اپلیکیشن را با زیبایی‌شناسی و هدف Rebel Girls به خوبی تثبیت می‌کند. توپجیان می گوید: «این طرح اساساً ظرفی برای داستان ها است. “[It] باید زیبا و خاطره انگیز باشد، اما نباید پر زرق و برق باشد. این واقعا یک تجربه صوتی است.”

فکر این شد که “چگونه می تو،م تئاتر صوتی انجام دهیم؟”

Jes Wolfe، مدیر عامل Rebel Girls

در آن زمان، همچنین یک تجربه صوتی بسیار آرامش بخش بود. اولین نسخه های برنامه – سپس با ،وان دختران شورشی رویای – بر داستان های خواب متمرکز شده است. توپجیان می‌گوید: «به همین دلیل است که شما چنین رنگ‌های کم‌رنگ و ظاهری نامرتب را می‌بینید. اما با گذشت زمان و آزمایش، تیم متوجه شد که بچه‌ها و والدین نه فقط در شب، بلکه در راه مدرسه، در حالی که اتاق‌هایشان را تمیز می‌،د یا فقط در حال معاشرت بودند، گوش می‌دادند. با گسترش موارد استفاده، برنامه ساده شد دختران شورشی.

در حالی که ظاهر و احساس برنامه ممکن است آرام باشد، سرعت توسعه آن چیزی جز این بود. این تیم اولین خطوط کد سوئیفت خود را در اوایل ژانویه 2021 تایپ کرد. فقط پنج ماه بعد، دختران شورشی نرم افزار در اپ استور راه اندازی شد.

ولف می‌گوید: «دلیل اینکه پنج ماه بعد از کد صفر به زندگی بی‌صدا رفتیم، دریافت اطلاعات واقعی افرادی بود که از برنامه استفاده می‌،د.

آن ماه های اولیه شامل یک جریان تقریباً ثابت نمونه سازی بود. این تیم با 80 خانواده که بازخورد به موقع در مورد محتوای داستان، فریم‌های سیمی و حتی پالت رنگ ارائه ،د، همکاری کرد. ولف می‌گوید: «به یاد می‌آورم که این یک رنگ را آزمایش کردم و از افکار بچه‌ها پرسیدم، و خیلی‌ها می‌گفتند، «نه نه نه، کتاب این رنگ است» و البته تاریکی پررنگ است. “خانواده ها در همه چیز کمک ،د.”

“این واقعاً یک طراحی کودکانه نیست”

وقتی ،ت به طراحی بصری رسید، اصل بود داستان های شب بخیر بخش اعظم الهام بخش رابط برنامه، تایپوگرافی و موارد دیگر را فراهم کرد. توپجیان می‌گوید: «این یک سبک رویایی است – رنگ‌های پاستلی، تصاویر تخیلی – که هسته اصلی برند Rebel Girls است. اما در حالی که به م،ای واقعی کلمه رویایی است، استعاری نیز هست: ما می‌خواهیم که حس آرزویی داشته باشد، رویاها و اعتماد به نفس را منتقل کند.»

تصاویر نه زن که در *Rebel Girls* (از چپ به راست، از بالا به پایین) نمایه شده اند: گرتا تونبرگ، سیمون بی،، جین گودال، شرلی چیسولم، روث بادر گینزبورگ، فریدا کالو، جوآن جت، آیشولپان نورگایف و جونکو تابی.

تصاویری از نه زن نمایه شده در دختران شورشی (از چپ به راست، از بالا به پایین): گرتا تونبرگ، سیمون بای،، جین گودال، شرلی چیسولم، روث بادر گینزبورگ، فریدا کالو، جوآن جت، آیشولپان نورگایف و جونکو تابی.

برای این منظور، توپجیان و تیم یک استراتژی در حال اجرا برای کار اتخاذ ،د. توپجیان می گوید: «ما با هر اثر هنری مانند یک پوستر فیلم کوچک برخورد کردیم. او می‌گوید که قاب‌بندی آن به این شکل به تیم کمک کرد تا با حال و هوای یک قطعه ارتباط برقرار کند و در عین حال فرصتی برای ادغام جزئیات کمی در مورد موضوع فراهم کند – «همانطور که یک پوستر فیلم عالی انجام می‌دهد».

افرادی که آثار هنری را خلق می کنند باید به اندازه موضوعاتی که ما نمایه می کنیم متنوع باشند.

Jes Wolfe، مدیر عامل Rebel Girls

یک داستان معمولی Rebel Girls با تیم‌های خلاق داخلی شرکت شروع می‌شود که موضوعات را انتخاب می‌کنند و آنها را با نویسنده، تصویرگر و تهیه‌کننده مطابقت می‌دهند. در هر زمان، نیم دوجین یا بیشتر داستان در کار است. هر هفته دو مورد جدید در برنامه ظاهر می شود.

آن تیم خلاق از نظر طراحی متنوع است. ولف می‌گوید: «ما به ایجاد بستری برای صداهای متعدد افتخار می‌کنیم. “داستان سرایی نماینده – داشتن این ثبات عظیم از تصویرگران، نویسندگان، ویراستاران، راویان و تهیه کنندگان – در DNA ما وجود دارد.” تا به امروز، Rebel Girls با بیش از 400 هنرمند از بیش از 50 کشور کار کرده است. آنها داستان های شب بخیر کتاب 100 داستان واقعی از جادوی دختر سیاه به طور کامل توسط هنرمندان سیاه پوست نشان داده شده است، در حالی که 100 تغییردهنده جوان الهام بخش توسط هنرمندان زیر 30 سال ترسیم شده است. ولف می گوید: «افرادی که آثار هنری را خلق می کنند باید به اندازه موضوعاتی که ما نمایه می کنیم متنوع باشند.

تصویر این برنامه از فعال حقوق بومی و م،ع آب پاک، پاییز پلتیر، نکات بصری کار او را ادغام می کند.

تصویر این برنامه از فعال حقوق بومی و م،ع آب پاک، پاییز پلتیر، نکات بصری کار او را ادغام می کند.

هر داستان دارای ،اصر تعاملی و تخم مرغ های عید پاک برای تقویت روایت است. اثر هنری برای فعال حقوق بومی و م،ع آب پاک پاییز پلتیر امواج رنگارنگ را ادغام می کند. تصاویر برای طراح ایزابلا اسپرینگمول تجادا بر اساس لباس و کار خودش است. “برای [meterological scientist and entrepreneur] توپجیان می‌گوید: با تصویر پیج براون، یک آسمان‌نمای طرح‌دار پر از بالن‌هایی که آزمایش‌های او را انجام می‌دادند، ایجاد کردیم. این قطعه همچنین یک داستان خواب بود، بنابراین ما تصویری با رنگ‌های تیره‌تر و آسمان شب زیبا ساختیم.

رابط کاربری تقریباً لمسی به نظر می رسد – همه دکمه ها و نمادها با دست طراحی شده اند – و بیشتر برای مخاطبان اصلی کودکان 6 تا 12 ساله طراحی شده است. اما ولف می‌گوید 60 درصد کتاب‌های Rebel Girls و 70 درصد پاد،ت‌های آن‌ها با هم تجربه می‌شوند. ولف می‌گوید: «ما همه چیز را طوری طراحی می‌کنیم که والدین و فرزندان از آن لذت ببرند. “به همین دلیل است که واقعاً یک طراحی کودکانه نیست.”

برقراری این تعادل – حس یک برنامه برای کودکان بودن که کاملاً شبیه یک برنامه کودکانه نیست – بخشی از چیزی است که Topjian را در وهله اول به سمت این کار کشاند. توپجیان می‌گوید: «ما به آن به‌،وان یک برنامه عالی برای کودکان فکر می‌کنیم. طرحی است اما خط خطی به نظر نمی رسد. به ،وان یک طراح، من واقعاً از نحوه رفتار آنها با کودک به ،وان فردی که در حال رشد است، قدرد، کردم.

“مثل یک دمو زنده”

همانطور که از چنین اپلیکیشن جو، انتظار دارید، دختران شورشی یک کار در حال پیشرفت است ولف می گوید: «ما در حال یادگیری، تلاش و آزمایش هستیم. “این یک جورهایی شبیه یک نسخه نمایشی زنده است.”

در حال حاضر، این تیم در حال آزمایش محتوای تعاملی بیشتری مانند نظرسنجی، آزمون‌ها و درخواست‌های ارسالی از خوانندگان است – مانند هنر برای منظره صوتی در پناهگاه پرندگان. این برنامه همچنین به داستان‌های کوتاه‌تری متمایل شده است که در حدود پنج دقیقه است. و کتاب کاغذی جدید Rebel Girls دارای کدهای QR است که به نسخه صوتی داستان یک موضوع در برنامه پیوند می خورد.

مدیر عامل Jes Wolfe می‌گوید: اگرچه ممکن است سبک‌ها تغییر کند، اما تصاویر برنامه طوری طراحی شده‌اند که احساس کنند

مدیر عامل Jes Wolfe می‌گوید: اگرچه ممکن است سبک‌ها تغییر کند، اما تصاویر برنامه طوری طراحی شده‌اند که احساس کنند “جزئی از جهان Rebel Girls” هستند. ع، (از چپ به راست، از بالا به پایین) عبارتند از: آدا لاولیس، مگان راپینو، گریس اومالی، مادام سی جی واکر، جوزفین بیکر، پاییز پلتیر، یوکی ماتسوکا، ایزابلا اسپرینگمول تجادا، و وانگ ژنی.

Wolfe مطمئناً از توجهی که این برنامه در مدت کوتاهی از سوی دختران و خانواده‌های جوان دریافت کرده است خوشحال است، اما او می‌گوید که شگفت‌انگیزترین بازخورد او از جمعیتی است که انتظارش را نداشت. ما اغلب از افراد 14 ساله و 19 ساله ایمیل دریافت می کنیم که می گویند، ببینید، ما ممکن است برای این کار خیلی پیر باشیم، ما مخاطب هدف شما نیستیم، اما ما این داستان ها را بسیار دوست داریم. آنها دقیقاً مانند یک منبع ثابت الهام در زندگی ما هستند. این خیلی عالی است.”

درباره Rebel Girls بیشتر بد،د

Rebel Girls را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی یک مجموعه هفتگی است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از 12 برنده جوایز طراحی اپل 2022 را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

درباره سری 2022 Behind the Design بیشتر کاوش کنید


منبع: https://developer.apple.com/news/?id=56pb0goq