چگونه سامسونگ طراحی UX Z Flip4 و Z Fold4 را ارتقا می دهد – اتاق خبر جهانی سامسونگ


ماه گذشته، Samsung Electronics با عرضه Galaxy Z Flip4 و Z Fold4 جدید آینده جدیدی از امکانات تلفن همراه را آشکار کرد. صفحه نمایش های انعطاف پذیری که می توانند به طور یکپارچه تا شوند و باز شوند، فرصت های بی پای، برای طراحی UX دارند. کاربران گل،ی نه تنها تلفنی را می خواهند که در جیب آنها جا شود، بلکه به دستگاه تلفن همراهی نیز نیاز دارند که برای ارائه تجربیات م،ادار، مرتبط و منعطف متن، با سبک زندگی روزمره آنها طراحی شده باشد.

برای کمک به کاربران برای درک بیشتر در مورد سفر تکامل طراحی UX تاشو، اتاق خبر سامسونگ با یوجین هونگ، معاون اجرایی و رئیس بخش تجربه کاربری، ،ب و کار تجربه موبایل در Samsung Electronics به گفتگو نشست. به‌،وان پیشرو در طراحی جه، UX محصولات موبایل سامسونگ، پرسش و پاسخ زیر شامل بینش‌های انحصاری درباره همه چیزهای قابل چرخش و تاشو است.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد اه، سامسونگ برای Z Flip4 و Z Fold4 و فرآیند طراحی انعطاف پذیر و جسورانه گوشی های هوشمند به ادامه مطلب مراجعه کنید.

س: چه چیزی الهام‌بخش ایجاد مجموعه‌های تاشو سامسونگ بود؟ دستگاه چگونه تجربه های جدیدی را برای کاربران فعال کرده است؟

از آنجایی که تلفن های هوشمند به یک همراه ضروری در زندگی روزمره ما تبدیل شدند، کاربران شروع به تقاضای صفحه نمایش های بزرگتر ،د و مسابقه برای ارائه دقیقاً همین موضوع ادامه داشت. در همان زمان، کاربران خواهان دستگاه های جیبی و قابل حمل بودند دو سوال به ظاهر متضاد بنابراین این سؤال مطرح شد که چگونه می‌تو،م این خواسته‌ها را در حین حل مشکل تطبیق دهیم؟ راه حل سامسونگ ساده بود، اما آسان نبود: صفحه نمایش را تا کنید.

در حالی که این به خودی خود یک تعهد بزرگ بود، توسعه فناوری صفحه نمایش تاشو تنها آغاز کار بود. هنگامی که این فاکتورهای فرم جدید را داشتیم، متوجه شدیم که طراحی UX برای یک گوشی تاشو با یک گوشی هوشمند سنتی متفاوت است. ما مجبور شدیم به طور کامل در مورد تجربه گوشی هوشمند تجدید نظر کنیم. ما همچنین با گذشت زمان متوجه شدیم که این عوامل شکل جدید پتانسیل تغییر روابط افراد با تلفن هایشان را دارند. تغییر در فاکتور شکل نیز منجر به ال،ای زندگی جدید می شود، نه فقط برای کاربران پیشرفته، بلکه برای کاربران روزمره. تاشوها نیازهای در حال تکامل کاربر را به روش‌های شگفت‌آوری برآورده می‌کنند.

س: فلسفه طراحی UX سامسونگ برای تاشو چیست؟

هنگام ایجاد یک تجربه کاربری در تلفن، ا،ر شرکت ها فقط باید یک صفحه ثابت را در نظر بگیرند. اما تاشوها دستگاه های متحرک با دو صفحه نمایش هستند، بنابراین UX باید روان تر باشد. این اساس کل فلسفه طراحی ما از ابتدا بوده است.

فلسفه طراحی ما برای وسایل تاشو حول دو پایه می چرخد. اول، طراحی UX که جدید و در عین حال آشنا است. تاشوها به مصرف کنندگان فرم فاکتور جدیدی ارائه می دهند که مزایای متنوع و خلاقانه ای را ارائه می دهد. با این حال، در حالی که تجربه کاربر جدید است، نباید ناآشنا باشد نباید یک منحنی یادگیری شیب دار وجود داشته باشد. برای تاشوها، ما با این ایده طراحی می‌کنیم که رابط کاربری تقریباً نامرئی باشد. باید آنقدر شهودی باشد که کاربران فوراً آشنا شوند و بتوانند به راحتی حرکت کنند.

پایه دوم این است که به یاد داشته باشید که تاشوها ابزارهایی هستند که به کاربران در ایجاد کمک می کنند. تلفن های هوشمند از تلفن های واقعی به دستگاه هایی تبدیل شده اند که می توانند خلاقیت را از طریق عکاسی، هنر، بازی و موارد دیگر باز کنند. ما می خواهیم مطمئن شویم که UX ما این تجربیات را افزایش می دهد.

از آن زمان اولین گل،ی فولد، ما هر ساله نسل جدیدی از تلفن های تاشو را عرضه کرده ایم. این گوشی‌ها به روش‌های غیرمنتظره زیادی تکامل یافته‌اند که برخی از آنها از ابتدا برنامه ریزی شده بودند، در حالی که برخی دیگر با آموخته های ما در طول زمان علاوه بر بازخورد ارزشمند کاربران ما هدایت شدند.

س: تفاوت های پایه کاربری بین سری Z Flip و سری Z Fold چیست؟

سری Z Flip و سری Z Fold هر دو تاشو هستند، اما فرم فاکتورهای بسیار متفاوتی با پایه های کاربری متمایز دارند. کاربران Z Flip دستگاه های خود را به ،وان نوعی ابراز وجود می بینند و از تطبیق پذیری و شخصی سازی که فاکتور فرم ارائه می دهد لذت می برند. کاربران Z Fold با توانایی انجام و دیدن کارهای بیشتر به یکباره، به تجربه صفحه نمایش بزرگ تمایل دارند. آنها دوست دارند کارها را به سرعت انجام دهند و سپس زمان بیشتری برای تمرکز روی چیزهایی که برایشان مهم است داشته باشند.

این پایگاه‌های کاربری مجزا نیز بازخورد متمایزی را در مورد نسل‌های قبلی ارائه می‌،د که منجر به مناطق تمرکز ما برای Z Flip4 و Z Fold4 شد. برای Z Flip، ما می‌خواستیم راه‌های بیشتری را به کاربران ارائه دهیم تا بتوانند خود را بیان کنند و تجربیات خود را شخصی‌سازی کنند. برای Z Fold، ما می‌خواستیم تعاملات روی صفحه‌نمایش بزرگ، به‌ویژه در مورد چندوظیفگی را افزایش دهیم.

با این حال، آنچه مهم است به خاطر بسپارید این است که این دستگاه های جدید فقط برای کاربران پیشرفته گوشی های هوشمند نیستند آنها برای همه هستند

س: چگونه رابط کاربری و ویژگی های سفارشی سازی برای آ،ین Z Flip4 بهبود یافته است؟

با Z Flip4، کاربران می توانند ظاهر دستگاه خود را از رنگ سخت افزار، لوازم جانبی، رابط کاربری صفحه اصلی شخصی سازی کنند. و اکنون رابط کاربری صفحه پوشش. سفارشی‌سازی فراتر از تزئین UX یک گوشی است همچنین شامل سفارشی ، تجربه کاربر است. Z Flip4 سطح جدیدی از عملکرد صفحه پوشش را ارائه می دهد، که در آن کاربران نه تنها می توانند طراحی صفحه پوشش را سفارشی کنند، بلکه از انواع ویجت های مفید و عملکردهای دیگر نیز بهره مند شوند.

ما همچنین متوجه شدیم که کاربران Z Flip از تجربه‌های منحصربه‌فرد ثبت ع، ارائه شده توسط فاکتور فرم استفاده می‌کنند. بنابراین، در Z Flip4، ما به ارائه ویژگی‌هایی ادامه دادیم که بیان خود را ارتقا می‌داد و رابط کاربری دوربین را بهبود می‌بخشید تا امکانات جدیدی را برای FlexCam باز کند.

س: کاربران بهبود یافته رابط کاربری چگونه با Z Fold 4 جدید بهره وری خود را افزایش داده و در زمان صرفه جویی می کنند؟

ما تعاملات را بهبود بخشیده‌ایم و مراحل فعال‌سازی تنظیمات و طراحی مجدد منوها و طرح‌بندی‌ها را حذف کرده‌ایم تا دکمه‌های عمل را به هم نزدیک‌تر کنیم. این در یک صفحه نمایش بزرگ مهم است زیرا میزان “دسترسی مورد نیاز” انگشت برای رایج ترین ورودی ها را کاهش می دهد.

ما همچنین می‌خواستیم با فعال‌سازی و تعویض سریع‌تر برنامه، تجربه صفحه بزرگ را ساده کنیم. برای انجام این کار، ما اضافه کرده ایم نوار وظیفه، یک نوار برنامه آشنا که همیشه می تواند فعال شود، مهم نیست از چه برنامه ای استفاده می کنید.

در نهایت، ما همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری را در مورد نحوه مشاهده چندین برنامه روی صفحه با حرکات انگشتی که یک پنجره ت،یم یا پنجره بازشو را فعال می‌کند، می‌دهیم. کشیدن انگشت با یک انگشت در یک گوشه باعث می‌شود برنامه مورد استفاده فعلی در یک پنجره بازشو نشان داده شود. کشیدن دو انگشت در سمت راست، چپ یا پایین باعث می‌شود اپلیکیشن مورد استفاده فعلی به دو نیم شود. این به شما امکان می دهد بهره وری بیشتری داشته باشید، بنابراین می تو،د در زندگی روزانه خود به موفقیت بیشتری برسید.

س: همکاری های سامسونگ چگونه پایه و اساس کل بازار محصولات تاشو را ایجاد کرده است؟

ما از ابتدا با Google برای ایجاد این ا،یستم با هم کار کرده‌ایم، که اغلب از یکدیگر برای توسعه ویژگی‌ها یا فناوری‌های جدید الهام می‌گیریم. از همان ابتدا، ما برای تحقق چشم انداز تاشو خود با گوگل همکاری نزدیک داشتیم، حتی در سطح کد برای اصلاح اندروید برای رفع نیازهای دستگاه های تاشو همکاری می کردیم. ما می‌دانستیم که برای اجرای موثر در ابعاد صفحه‌نمایش جدید باید اندروید را بهبود ببخشیم، و این کار به ،وان مرحله اول از سفر تاشوی ما بسیار قبل از اعلام هرگونه سخت‌افزاری بود.

و، البته، ما به همکاری با بزرگترین شرکای خود، از جمله Google، Meta و Microsoft ادامه می‌دهیم تا تجربیات بهینه‌سازی شده در وسایل تاشو را زنده کنیم. اکنون، برنامه‌هایی مانند کروم، جی‌میل و مجموعه‌های آفیس کامل مایکروسافت و Outlook از صفحه نمایش بزرگ سری Z Fold برای تجربه چندوظیفه‌ای نهایی بهره می‌برند. به لطف همکاری ما با متا، FlexCam برای محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی از جمله اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک بهینه شده است.

من معتقدم که هم ساخت یک ا،یستم تاشو برای تنوع بخشیدن به تجربیات کاربر و هم ادامه گسترش ا،یستم اپلیکیشن از طریق فلسفه همکاری باز بسیار مهم است.

س: رفتار کاربر – و بنابراین، تجربه کاربر – به طور مداوم در حال تغییر است. چگونه رویکرد خود را برای همگام شدن با خواسته های جدید مصرف کننده خلاصه می کنید؟

در دستگاه‌های قبلی‌مان، با شروع با آنچه ضروری بود و مق، با چالش‌ها، به طراحی UX خود نزدیک شدیم. سپس، فناوری‌های جدیدی را توسعه دادیم تا فضای صفحه نمایش بیشتری را فراهم کنیم و در عین حال دستگاه‌ها را فشرده نگه داریم. طرح های جدید فقط مشکلات موجود را حل ن،د. آنها همچنین رفتار کاربر را تغییر دادند و نحوه ع، گرفتن افراد، تعامل با تلفن خود و موارد دیگر را تغییر دادند. این رفتارهای جدید به بخشی طبیعی از زندگی روزمره افرادی تبدیل شده است که از تلفن های تاشو استفاده می کنند.

آنها همچنین، البته، همه چالش های جدید را ایجاد می کنند و این چیزی است که ما را به ،وان طراحان UX به جلو سوق می دهد. کاربران امکانات جدیدی را تصور می کنند و این امکانات به خواسته تبدیل می شوند. این مسئولیت ماست که نوآوری هایی را ایجاد کنیم تا با آنها روبرو شویم. همانطور که چرخه نوآوری ادامه دارد، ما هیجان زده هستیم که برای ایجاد پایه و اساس کارهای بعدی دست به کار شویم.


منبع: https://news.samsung.com/global/qa-the-evolution-of-foldable-ux-،w-samsung-elevates-the-ux-design-of-z-flip4-and-fold4?utm_source=rss&utm_medium=direct