چگونه یک دهه نوآوری در Z Flip4 و Fold4 سامسونگ نتیجه گرفت – اتاق خبر جهانی سامسونگ


در آ،ین رویداد Galaxy Unpacked، Samsung Electronics آینده جدیدی از امکانات موبایل را با عرضه Z Flip4 و Z Fold4 جدید آشکار کرد. نشان‌دهنده سفری بیش از یک دهه برای تجسم مجدد گوشی هوشمند برای باز ، تجربه‌های جدید برای کاربران.

سامسونگ به‌،وان یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، متوجه شد که یک نوآوری واقعی صرفاً از پیشرفت خود فناوری ناشی نمی‌شود. نوآوری واقعی مزایای جدیدی را باز می کند که زندگی روزمره مصرف کنندگان را متحول می کند و با دموکراتیک ، نوآوری ها برای همه.

برای کمک به کاربران برای درک بیشتر فناوری تاشو از منظر مهندسی، اتاق خبر سامسونگ با دکتر وون جون چوی، معاون اجرایی، رئیس تیم تحقیق و توسعه محصول پرچمدار و تیم استراتژی فناوری در Mobile eXperience Business، Samsung Electronics به گفتگو نشست.

به ،وان رهبر تیم تحقیق و توسعه محصولات پرچمدار سامسونگ، پرسش و پاسخ زیر شامل برخی از آ،ین پیشرفت ها و بینش های منحصر به فرد در مورد نسل چهارم سری Galaxy Z است.

برای ،ب اطلاعات بیشتر درباره اه، سامسونگ برای Z Flip4 و Z Fold4 و فرآیند فناوری تاشو که به اندازه تیم مهندسی آن پویا است، ادامه مطلب را بخو،د.

س: رویکرد شما برای بهبود طراحی سخت افزاری سری گوشی های تاشو سامسونگ چیست؟

ما نه تنها دانش مهندسی را از سه نسل قبلی تاشوها جمع آوری کرده ایم، بلکه بازخورد مشتریان را نیز در این مسیر دریافت کرده ایم که برای پیشرفت Z Fold4 و Z Flip4 بسیار ارزشمند بوده است. هنگامی که به بازخورد مشتریان می پردازیم، در بیشتر مواقع، باید بر محدودیت های تکنولوژیکی غلبه کنیم که در مقایسه با گوشی های هوشمند معمولی نوع نوار نیازمند رویکردهای جدیدی است. برای اینکه فناوری تاشو را به میلیون‌ها نفر برس،م و دسته دستگاه‌های تاشو را به جریان اصلی تبدیل کنیم، روی حوزه‌های زیر تمرکز کردیم: افزایش دوام برای استفاده روزمره، ایجاد تعادل کامل بین تجربه‌های در حال حرکت و بهینه‌سازی تجربیات صفحه‌نمایش بزرگ و حفظ عملکرد نهایی. اساس گوشی های هوشمند گل،ی

س: چگونه لولای به روز شده در Z Flip4 و Z Fold4 استفاده روزمره را برای کاربران راحت تر می کند؟

رارارا

برای Z Flip، کاربران ما می‌خواستند فرم فاکتور حتی فشرده‌تر باشد. برای Z Fold، کاربران ما دوست داشتند از نمایشگر اصلی و صفحه پوششی استفاده کنند و وظایف را با یک دست انجام دهند.

بنابراین، راه حل ما طراحی مجدد لولا در هر دو دستگاه بود. طراحی لولای قبلی ما یک شاهکار مهندسی بود و تجربه تاشوی را که امروز می‌بینیم را فعال کرد. با این حال، در داخل می‌دانستیم که برای تولید آن در مقیاس بزرگ‌تر و برآورده ، نیازهای کاربران اصلی، باید طراحی را ساده کنیم.

با ایجاد این لولا جدید، می‌تو،م طراحی Z Flip4 را باریک‌تر کنیم تا آن را حتی فشرده‌تر کنیم. همچنین به ما اجازه داد تا ابعاد Z Fold4 را تغییر دهیم. در حال حاضر، دستگاه دارای یک صفحه پوشش کمی گسترده تر و کمی کوتاه تر است، که تجربه راحت تری را در حین تایپ در حال حرکت و انجام کارهای دیگر روی صفحه پوششی فراهم می کند. در حالی که این تغییرات زیر کاپوت ممکن است افزایشی به نظر برسد، اما به تجربه مصرف کننده کمک زیادی می کند.

طراحی مجدد لولا علاوه بر ارائه استفاده راحت به کاربران، مزایایی هم برای تولید و هم عمر طول، به همراه دارد. تعداد قطعات را 60 درصد کاهش دادیم. این به خودی خود یک شاهکار است زیرا به این م،ی است که قطعات کمتری به طور بالقوه نیاز به تعمیر دارند و ساخت آن در مقیاس بزرگتر آسان تر است.

س: کاربران Z Flip و Z Fold عاشق تولید محتوا با دوربین های با کیفیت هستند. آیا جدیدترین دستگاه ها تجربه یا ویژگی جدیدی را به کاربران ارائه می دهند؟

ما مراقبت کردیم که دوربین ها را در هر دو دستگاه ارتقا دهیم. ما می خواستیم مزایای Nightography را که برای اولین بار در S22 معرفی شد، در Z Flip و Z Fold به مصرف کنندگان خود ارائه دهیم. با این حال، این نیاز به اضافه ، لنزهای دوربین بزرگتر برای وارد ، نور بیشتر داشت. با طراحی مجدد لولا، ما توانستیم فضای بیشتری را برای قطعه ای که می تواند با سیستم های دوربین جدید ما مطابقت داشته باشد، بدون ضخیم تر ، دستگاه، ایمن کنیم.

س: چگونه fنسل ما سری Z سبک تر شده است؟ این چه سودی برای کاربر نهایی خواهد داشت؟

در طول چندین نسل گذشته، تمرکز ما بر کاهش وزن سری Z Fold بوده است. ما می د،م که این یک عامل بسیار مهم برای استفاده صحیح از وسایل تاشو است زیرا ارزش پیشنهادی این دستگاه ها ارائه تجربیات جدید بدون مصالحه است.

امسال، ما روی کاهش وزن نمایشگر و لولا تمرکز کردیم که در نتیجه دستگاهی با وزن 263 گرم، که 8 گرم سبک تر از Z Fold3 و نزدیک به 20 گرم سبک تر از Z Fold2 (282 گرم) است، تولید شد. این پالایش ظریف و در عین حال مستمر تفاوت بزرگی را در طول نسل ها ایجاد می کند.

برای انجام این کار، تعداد اجزای داخلی از جمله نمایشگر و لولا را بازسازی و بهینه کردیم. کاهش وزن نمایشگر به وزن کلی کمک زیادی کرد. ما ساختار و مواد لایه‌ها را دوباره طراحی کردیم و با انجام این کار، نمایشگر Z Fold4 نه تنها 15 درصد سبک‌تر از نسل قبلی است، بلکه 45 درصد قوی‌تر است. در ،یب با لولای بازطراحی شده، که 21 درصد سبک تر از لولای استفاده شده در Z Fold3 است، Z Fold4 تفاوت قابل توجهی در وزن ارائه می دهد. این منجر به تجربه کاربری راحت تر، قابل حمل و راحت تر می شود.

س: سامسونگ در گذشته بازخوردهایی در مورد عمر باتری Z Flip دریافت کرده است. عمر باتری Z Flip4 چگونه افزایش یافته است؟

یکی از بزرگترین بازخوردهایی که از Z Flip3 دریافت کردیم در مورد عمر باتری آن بود. از آنجایی که یک گوشی هوشمند تاشو به دو ،مت ت،یم می شود و با یک لولا به هم متصل می شود، طبیعتاً در مقایسه با تلفن های هوشمند معمولی از نوع نوار، محدودیت هایی برای فضای داخلی خود دارد. با این حال، با باریک ساختن لولا و پیکربندی مجدد طراحی مک،کی داخلی، این امکان را به ما داد تا فضای اضافی را برای باتری بزرگ‌تر ایمن کنیم. در کنار عملکرد کارآمدتر، کاربران اکنون می توانند از عمر باتری طول، تری نسبت به نسل قبلی لذت ببرند.

س: کاربران گل،ی به داشتن تجربه تماشای فراگیر در دستگاه های خود اهمیت می دهند. چگونه و چرا دوربین زیر نمایشگر (UDC) در Z Fold در این آ،ین تکرار بهبود یافته است؟

رارا

ما فناوری UDC را ایجاد کردیم تا یک تجربه تماشای بدون وقفه را در صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچی ارائه دهیم. این اولین مورد از نوع خود در یک تاشو بود، و با Z Fold4، ما توانستیم تجربه را حتی بهتر کنیم.

ما پی،ل‌های بالای دوربین را دوباره پیکربندی کردیم تا وضوح درک شده را بهبود بخشیم و در نتیجه دوربین را حتی بیشتر غیرقابل توجه کنیم. ما ترتیب پی،ل های فرعی را از نوع خوشه ای به نوع پراکنده تغییر دادیم، دید الگوی شبکه ای را افزایش دادیم و خوانایی متون را بهبود دادیم. در نتیجه، تماشای محتوا، انجام بازی و خواندن بدون وقفه در صفحه نمایش اصلی است.

س: ،صر کلیدی تاشوهای سامسونگ، شیشه بسیار نازک (UTG) است. آیا می‌تو،د در مورد چگونگی ایجاد این ماده بادوام که می‌تواند صدها هزار بار تا شود، به ما بگویید؟

وقتی اولین نسل گل،ی فولد را توسعه دادیم، صفحه نمایش های تاشو را با استفاده از پلی آمید انعطاف پذیر ساختیم. اما می‌دانستیم که باید چیزی بادوام‌تر بسازیم تا دستگاه‌های تاشو به جریان اصلی تبدیل شوند.

به این ترتیب اولین شیشه فوق نازک ساخته شد. این یک ماده بسیار پیچیده است که باید مراحل بی شماری را از مواد خام طی کند. ما ابتدا ورقه های شیشه نازک را که از یک تار موی انسان نازک تر است، از شرکای خود دریافت می کنیم قبل از اینکه پوشش داده شوند و به ابعاد دقیق بریده شوند. سپس، ما تحت یک فرآیند ظریف صاف ، و صیقل دادن سطح شیشه هستیم. این تضمین می کند که مواد از نظر ساختاری سالم و آماده برای نصب هستند. در نهایت، قبل از اینکه به دستگاه سری Z اضافه شوند، تست دوام سختی به آن ها داده می شود.

هر مرحله هر سال اصلاح شده است تا ما را به جایگاه امروزی برس،م و میلیون‌ها قطعه برای دستگاه‌هایمان تولید می‌کند که به اندازه کافی بادوام هستند تا به کاربرانمان در استفاده روزمره آرامش خاطر داشته باشند.


منبع: https://news.samsung.com/global/qa-engineering-innovation-،w-a-decade-of-innovation-resulted-in-samsungs-z-flip4-and-fold4?utm_source=rss&utm_medium=direct